O nas Historia firmy

Firma Stan Shipping Agency została zarejestrowana w październiku 1994 roku w Gdyni jako działalność osoby fizycznej.

Jej twórca Stanisław Żurkiewicz jako wspólnik agencji żeglugowej SeaBis należał do grona członków założycieli APMAR (Związek Agentów i Morskich Przedsiębiorstw Rekrutacyjnych).

Pierwsza siedziba firmy mieściła się w Gdyni, na Al. Zjednoczenia (obecnie Al. Jana Pawła II). W początkowym okresie swojego istnienia firma koncentrowała się na obsłudze armatorów norweskich w zakresie rekrutacji załóg i grup remontowych  pochodzących z Polski i krajów Europy Wschodniej, na szkoleniach oraz świadczeniu usług agencyjnych w polskich portach i stoczniach.

Po zakupieniu biura w Gdańsku w roku 1998 Stan Shipping Agency zmieniła formę działalności gospodarczej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a następnie  przeniosła swoją siedzibę do Gdańska likwidując jednocześnie biuro w Gdyni.

Realizując plany rozwoju spółka tworzyła firmy partnerskie oraz sieć współpracujących agencji  na Litwie, Ukrainie i w Rosji.

W ramach realizacji strategii nawiązywania bliskich  partnerskich kontaktów z klientami Stan Shipping Agency Limited przeniosła część działalności załogowej do powiązanej kapitałowo  firmy Geo-Marine oraz kilkakrotnie zmieniała stosunki własnościowe.

Po przystąpieniu Polski do UE zakres działalności został rozszerzony  o rekrutację pracowników stoczniowych, rafineryjnych, offshore oraz innych branż przemysłowych, a także o związane z tym testy kompetencji zawodowych oraz szkolenia z zakresu bezpieczeństwa pracy. 

W roku  2013 działalność związana z testami kompetencji i szkoleniami została wydzielona ze struktury firmy i przejęta przez spółkę zależną Offshore Training Centre.

W kolejnych latach firmą kierowali Stanisław Żurkiewicz, Robert Kaczmarek i Michał Gosiewski. Obecnie funkcje dyrektora firmy pełni pan Marcin Skocki.

Stan Shipping Agency Limited posiada System Zarządzania Jakością ISO 9001,  Licencje Agencji Zatrudnienia oraz spełnia wymagania konwencji MLC 2006.

Do realizacji zadań związanych z rekrutacją i zarządzaniem personelem firma stosuje dedykowane, zaawansowane technologicznie narzędzia informatyczne.

W roku 2015 firma obsłużyła  ponad 1.800 wyjazdów na kontrakty do 20 pracodawców zagranicznych.

W miesiącu styczniu 2016 roku strona internetowa Stan Shipping Agency Limited odnotowała rekordową liczbę odwiedzin przekraczającą 50.000.

Dla zrównoważenia popytu z podażą Stan Shipping prowadzi intensywne działania marketingowe wykorzystując do tego celu powiązaną kapitałowo firmę Nordic Link Services oraz agentów i konsultantów zagranicznych.

Ważne daty w historii firmy:

1994 – Data rozpoczęcia działalności.

1998 – Zmiana formy działalności na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz przeniesienie siedziby firmy z Gdyni do Gdańska.

1999 – Wdrożenie i certyfikacja systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000 (Lloyd’s Register).

2003 – Uruchomienie jednej z pierwszych internetowych baz danych marynarzy i pracowników lądowych w Polsce.

2003 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Norwegii.

2004 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Wielkiej Brytanii.

2006 – Organizacja pierwszych testów zawodowych dla pracowników z sektora stoczniowego oraz wydobywczego.

2007 – Uruchomienie nowej strony internetowej, która do kwietnia 2016 miała ponad 2.100.000 odsłon.

2008 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Holandii.

2011 – Uaktualnienie systemu zarządzania jakością do normy ISO 9001:2008.

2013 – Stworzenie firmy szkoleniowej OFFSHORE TRAINING CENTRE, której celem jest organizacja specjalistycznych szkoleń i testów zawodowych dla pracowników poszukujących pracy na rynkach zagranicznych (www.offshoretraining.pl).

2014 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Malty.

2016 – Uzyskanie certyfikatu wydanego przez Urząd Morski w Gdyni, potwierdzającego spełniania wymogów MLC 2006.

2016 – Uruchomienie nowej, nowoczesnej strony internetowej.

2016 – Przeniesienie siedziby firmy do nowego, większego budynku w Gdańsku Osowej.

2017 – Uruchomienie nowego interfejsu bazy danych on-line dla marynarzy poszukujących pracy u zagranicznych armatorów. Wprowadzono nowy system zabezpieczeń danych oraz poprawiono wygląd i użyteczność systemu.

2017 – Odnowienie certyfikatu systemu zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015.

2017 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Danii.

2018 – Uzyskanie Dokumentu Zgodności (Document of Compliance) z wymaganiami kodeksu ISM sytemu zarządzania bezpieczeństwem dla innych typów statków towarowych spełniającego wymagania administracji Królestwa Norwegii.

2018 – Rekrutacja pierwszych pracowników lądowych do pracy na terenie Szwecji.

2018 – Przejęcie odpowiedzialności za zarządzanie specjalistycznym statkiem „Aqua Tromoy” pływającym pod banderą norweską (Technical Ship Management).

2019 – Przejęcie odpowiedzialności za zarządzanie specjalistycznym statkiem „Aqua Kvaloy” pływającym pod banderą norweską (Technical Ship Management).

Cookies
Wykorzystujemy "ciasteczka" (cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu. Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają utrzymanie sesji po zalogowaniu i tworzenie statystyk oglądalności podstron serwisu. Możecie Państwo wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Państwa urządzenia.

Cookies
We use "cookies" (cookies) to gather information related to the use of the site. We use the cookie files allow you to maintain the session after logging in and creating statistics of subpages. You can turn off this mechanism at any time in your browser settings. Using our website without changing the settings for cookies is that they will be stored in your device.

Zamknij Close